چندی پیش با خبر شدیم یک مرد آلمانی به دلیل جدا شدن از همسرش و پرداخت مهریه وی که نصف از تمام اموال بود، اقدام به این کار زد.وی تمامی وسایل خود را نصف کرد. حتی مک بوک و آیفون 5 خود که بسیار گران قیمت هستند. این مرد آلمانی حتی برای خودروی خود نیز استثنا قائل نشد و خودروی اپل کرسا خود را نیز نصف کرد.این مرد با این کار نتنها توانست به شهرات جهانی دست یابد، بلکه توانست مقداری پول نیر با تبلیغ در سایت ایبی جمع کند. برای مثال برای خودروی خود به پیشنهاد 110 دلاری مواجه شده است.
منبع: گرندکار
شرکت خودروسازی اُپل در کنار طراحی پویا و فن آوریهای جدید و همچنین فضایی بزرگتر از قبل با قابلیت حمل چهار مسافر و سقفی جمع شونده با زمان باز شدن تنها 17 ثانیه ای برای خودروی کروکی کاسکادا، از پیشرانهای جدید دیزلی برای این خودرو خبر داد.
در این مقاله قصد بررسی پیشرانه جدیدی را داریم که اپل برای این محصول کروکی در نظر گرفته است. در زیر کاپوت اُپل کاسکادا پیشرانهای جدید دیزلی 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر مطابق با استانداردهای یورو 6 و از خانواده پیشرانههای CDTI به خدمت گرفته خواهد شد که براساس ادعای اُپل تنها با مصرف سوخت 5 لیتری در هر صد کیلومتر مسافت پیموده شده و تولید تنها 129 گرم گازهای آلاینده محیط زیست در هر کیلومتر، حداکثر 170 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور را تولید و به واسطه جعبه دندهای شش سرعته دستی به خطوط انتقال ارسال میکند که در پی آن شتاب حداقلی صفر تا صد 10.3 ثانیهای و حداکثر سرعت 218 کیلومتر بر ساعتی را به همراه دارد که حدود 0.3 ثانیه سریعتر نسبت به پیشرانه اصلی، خودرو را به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت میرساند.
البته هر چیزی بهایی هم دارد، از این رو اپل برای کاسکادا کروکی که با این پیشرانه دیزلی عرضه میشود، قیمتی 34 هزار و 306 دلاری را در نظر گرفته است.
منبع:خودرو بانک
[ دو شنبه 25 خرداد 1394برچسب:اپل,
] [ 23:21 ] [ محمد فرزانه فر ][
اوپل بعد از گذشت 16 سال از عرضهٔ کالیبرا، این بار کوپهٔ جدید خود را با عنوان واکسهال مونزا روانه فرانکفورت خواهد کرد تا در جریانِ اتوشوی این شهر که قرار است از 10 تا 22 دسامبر برگزار شود، به نمایش درآید. خودرویی که انتظار می رود با اندک پتانسیلش برای رقابت با BMW سری 4 و آئودی A5 مانع فروکش کردن بازارِ رو به رشدِ واکسهال باشد.
بر اساس گزارش منتشر شده در مجله آلمانی Autobild، این خودرو با استفاده از موتوری در رنج 4 سیلندرِ 2 لیتری تا 6 سیلندرِ 3.6 لیتری (سیستم پیشرانه ای که در مدل ATS کادیلاک نیز استفاده شده)، در حالت موتور عقب و بدون هیچ گونه استفاده از پلتفرمِ اروپایی جنرال موتورز ساخته شده است. همچنین این خودرو مجهز به یک پلاگین هیبریدی است، شبیه به چیزی که در بیوک رویرا نیز استفاده شده است. این پلاگین با نام کامل W-PHEV یک پلاگین وایرلس برای خودورهای دوگانه سوز هیبریدی می باشد که دارای باطری هایی قابل شارژ به وسیله اتصال به یک منبع ولتاژ بیرونی است. خودروهای حاوی این پلاگین، علاوه بر یک موتور دیزلی، دارای یک موتور الکتریکی نیز می باشند. استفاده از این فناوری علاوه بر پایین آوردن میزان مصرف سوخت، کمک شایانی نیز به کاهش آلودگی هوا می کند.
از نظر طراحی خارجی، واکسهال مونزا کوپه با دارا بودن بدنه ای از جنس موادی فوق سبک، چراغ هایی باریک، شیشه های بزرگ بر روی میله های از جنس کروم با بالچه هایی که از طرفین به سمت بالا مایل شده اند، کارایی و استیل ورزشی خود را به رخ خواهد کشید.
طراحی داخلی آن نیز با بهره گیری از تم هایی ارتقا یافته برای کابینش و استفاده از دستیار هوشمند سیری در کنار انبوهی از امکانات و پکیج های جانبی از سطح کیفی مناسبی برخوردار خواهد بود.
اوپل/واکسهال جزئیات جدیدی از شاسی بلند تازه متولد خود منتشر کرده است،این خودرو اواخر امسال برای تسخیر بازار شاسی بلندها برای فروش عرضه خواهد شد.
نام این خودرو Insignia Country Tourer است و اولین حضور آن در نمایشگاه بینالمللی فرانکفورت در ماه سپتامبر خواهد بود.از الآن این خودرو برای اصلیترین رقیب خود یعنی A6 allroad خط و نشان میکشد.
این خودرو که تستهای خود را گذرانده است با سه پیشرانه عرضه خواهد شد از جمله آنها یک موتور بنزینی و دو موتور دیزلی است.از موتور 2 لیتری SIDI بنزینی شروع میکنیم که مجهز به یک توربوشارژر میباشد،این موتور میتواند 250 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید کند.
دو موتور دیزلی 2 لیتری CDTI هم موجود است،موتور اول دارای توربو دیزل است که میتواند 163 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید کند.در آخر هم موتوری BiTurbo وجود دارد که قدرت و گشتاور آن به ترتیب 195 اسب بخار و 400 نیوتن متر میباشد.
هر دو پیشرانه دو لیتری بنزینی و 2 لیتری توربو دیزل میتوانند با گیربکس 6 سرعته دستی با اتوماتیک عرضه شوند اما پیشرانه 2 لیتری BiTurbo دیزلی تنها با گیربکس اتوماتیک قابل سفارش است.
این خودرو دارای شخصیتی اسپرت است،از عواملی که این خودرو را جذاب و اسپرت نشان میدهند میتوان به ارتفاع کمتر خودرو،جلو پنجره مشبک بزرگتر،قطعات کرومی و سپر های جدید اشاره کرد.متأسفانه کابین این خودرو هنوز رونمایی نشده است.این خودرو 4×4 میباشد که نیرو موتور به صورت الکترونیکی قابل کنترل است،گشتاور این خودرو هم بین محور جلو و عقب به صورت خودکار کنترل و تقسیم میشود.همچنین این خودرو از دیفرانسیل ضد لغزش بهره میبرد تا در شرایط سخت، راننده بتواند آن را به آسانی هرچه تمامتر کنترل کند.
اطلاعاتی دیگر اعم از قیمت و مصرف سوخت هنوز منتشر نشده است و باید منتظر آنها بود.به نظر شما این خودرو میتواند غولی چون A6 را شکست دهد؟
مفهومی آدام R2 نام عضو جدید خانواده موتوراسپرت اوپل بوده که برپایه مدل مسابقه ای Adam Cup و مطابق استانداردهای مسابقات سری FIA R2 ساخته شده است . . .
این رالی کار کوچک ماحصل تلاش های زیرمجموعه OPC است بوده که فعالیت های موتوراسپرت اوپل توسط او انجام می شود؛ رینگ های سبک مسابقه ای، کیت ترمز برمبو، صندلی های اسپارکو، رول بار کابین، استفاده از نمایشگر دیجیتالی بجای صفحه کیلومتر و نهایتا بهره گیری از کامپیوتر سفر MONIT از جمله مشخصه های آدام R2 خواهند بود.
برخلاف مدل های استاندارد آدام که با موتورهای 1.2 و 1.4 لیتری عرضه می شوند، اوپل برای R2 از پیشرانه 1.6 لیتری EcoTec استفاده کرده که قدرت 185 اسبی و گشتاور 190 نیوتن متری آن به کمک گیربکس ترتیبی تماما به محور جلویی خودرو منتقل می شود.